logo UIB Universitats - FOU

FULL OFICIAL

Núm. 499 - Any  XXXV - I. DISPOSICIONS GENERALS Divendres, 19 de juny de 2020
Rectorat

13555. RESOLUCIÓ del Rectorat del dia 9 de juny de 2020 referent a l’obertura gradual d’espais, centres i serveis i a l’accés a aquests indrets dels membres de la comunitat universitària.

Atès el contingut del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declarava l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19, mitjançant la Resolució del Rectorat 13459/2020, de 15 de març, es varen prendre mesures de gestió de la UIB relatives a l’estat d’alarma declarat.

La primera de les mesures va ser suspendre tota activitat presencial dels membres de la comunitat universitària als diversos centres de la UIB, a excepció dels que es varen designar per al manteniment dels serveis públics essencials. Però també hi havia altres mesures, com les relacionades amb el teletreball, la suspensió de permisos de viatge o la suspensió dels terminis administratius, entre d’altres.

El temps transcorregut des de la publicació de la Resolució 13459/2020, de 15 de març, juntament amb els esdeveniments que s’han anat produint, tant en l’àmbit acadèmic com en el social, sanitari i econòmic, i juntament amb la immersió en un període de temps integrat per diverses fases de transició, les quals condueixen a una nova normalitat, varen fer convenient adaptar la resolució indicada a la situació canviant, i desdotar-la del caràcter general que tenia en el primer moment d’incertesa provocada per la declaració de l’estat d’alarma. I així es va donar pas a la Resolució 13524/2020, de 15 de maig, referent a l’adaptació de les mesures de gestió de la UIB relatives a l’estat d’alarma declarat adoptades per la Resolució del Rectorat 13459/2020, de 15 de març. Per tant, amb aquesta segona resolució es mantenia la suspensió o es derogaven algunes de les mesures adoptades per la Resolució del Rectorat 13459/2020, de 15 de març.

Per altra banda, les previsions de les resolucions indicades han donat cobertura a l’aprovació de disposicions posteriors, en l’àmbit administratiu (com la Resolució del Rectorat 13460/2020, de 16 de març, relativa a la declaració de dies inhàbils) i acadèmic (com la Resolució del Rectorat 13502/2020, de 3 d’abril, referent a la finalització de l’activitat docent universitària de manera presencial).

També emparant-se en les mateixes resolucions indicades, diversos òrgans col·legiats i unipersonals han dictat instruccions per concretar els aspectes necessaris per al funcionament de la UIB (adaptació de la docència presencial a la docència no presencial; organització de congressos i programa d’ajuts per a l’assistència a congressos i estades de treball; protocol d’actuació respecte als alumnes col·laboradors del tipus A) i B); protocol per a la realització de la declaració jurada de l’activitat principal per part dels professors associats; establiment de protocols d’actuació, amb la utilització de mitjans telemàtics, en la realització de concursos d’accés, de sessions dels òrgans col·legiats, de defenses de treball de fi de grau i de treball de fi de màster, en el procediment de contractació de professors contractats doctors; protocol d’actuació per a la realització de l’avaluació en línia; així com instruccions per a la tramitació electrònica de reconeixements d’obligacions i el seu pagament i per al seguiment de la jornada laboral per teletreball del PAS durant l’estat d’alarma).

Posteriorment, una vegada superada la fase més aguda d'expansió de la pandèmia i iniciada la recuperació progressiva de la normalitat en el funcionament de les administracions públiques, sempre en el marc del Pla per a la transició cap a una nova normalitat aprovat pel Govern, es va recuperant el funcionament normal dels serveis i dels procediments administratius. Per tant, seguint les previsions del Reial decret 537/2020, de 23 de maig, que prorroga l’estat d’alarma declarat pel Reial decret 463/2020, la Resolució del Rectorat del dia 26 de maig de 2020 per la qual es reprèn o reinicia el còmput de terminis va determinar que la suspensió de termes i la interrupció de terminis per a la tramitació dels procediments de la Universitat aprovades i mantingudes per les resolucions del Rectorat 13459/2020 i 13524/2020, respectivament, deixarien de tenir efectes des de l’1 de juny de 2020, i des d’aquest mateix dia es reprendria o es reiniciaria el còmput de terminis suspesos.

Finalment, el Reial decret 555/2020, de 5 de juny, prorroga l’estat d’alarma declarat pel Reial decret 463/2020, de 14 de març, fins a les 00.00 hores del dia 21 de juny de 2020.

A la vista de tot el que s’ha indicat, es considera oportú, sempre vetllant per la salut de les persones com a objectiu fonamental, de començar a prendre noves mesures per poder avançar cap a la nova normalitat establerta, entre les quals hi ha l’obertura gradual del campus universitari, de l’edifici Sa Riera i de les seus universitàries de Menorca i d’Eivissa i Formentera i la tornada escalonada del professorat i el personal d’administració i serveis, així com l’obertura dels serveis i centres i l’accés restringit dels estudiants.

Per tot això, el Rector de la Universitat de les Illes Balears, prèvia deliberació al Consell de Direcció, com a màxima autoritat acadèmica de la Universitat i en virtut de les competències que li atorga l’article 38.1.a) dels Estatuts d’aquesta universitat, resol:

Primer. Obertura del campus i de les seus universitàries

El campus universitari, l’edifici Sa Riera i les seus universitàries de Menorca i d’Eivissa i Formentera es reobriran, de forma gradual, a partir del dia 15 de juny de 2020.

Segon. Accés dels estudiants

Els estudiants de grau i postgrau podran accedir a la Universitat de les Illes Balears a través del sistema de cita prèvia que aquesta institució ha habilitat perquè facin les gestions administratives relacionades amb alguns serveis i oficines.

Podran demanar l’hora a través de l’espai creat a la pàgina de la Universitat <citaprevia.uib.cat>.

D’aquesta manera, podran contactar amb el Servei d’Alumnes i Gestió Acadèmica i amb els serveis administratius dels centres i de les seus universitàries de Menorca i d’Eivissa i Formentera.

Tercer. Incorporació del personal

1. Des que s’aprovà el Procediment d’actuació per a la prevenció de contagis de la COVID-19 (SARS-CoV-2), elaborat pel Servei de Prevenció de la UIB, les darreres setmanes s’ha organitzat la reincorporació dels investigadors a les activitats de recerca i del personal d’administració i serveis.

2. Tot i que, sempre que sigui possible, es continuarà fent teletreball, el PDI tornarà al seu lloc de treball al campus de manera gradual les pròximes setmanes, d’acord amb les directrius del Servei de Prevenció, sense sobrepassar, en general, el 50 per cent del personal de cada departament.

Quart. Obertura dels edificis

  1. Sempre seguint les normes de seguretat i neteja, a partir del proper 15 de juny es reobriran, per oferir prestacions bàsiques, els serveis següents:
    1. Algunes cafeteries del campus encara per determinar.
    2. Servei de Reprografia.
    3. Servei de Biblioteca i Documentació.
    4. CampusEsport.
    5. Serveis externs, com les oficines bancàries.
  2. El Servei de Biblioteca i Documentació mantindrà el servei de préstec amb reserva prèvia igual que ara. També es prepara l’obertura de les biblioteques del campus, tot i que només s’hi podrà accedir amb cita i tindran prioritat els alumnes que tinguin una especial necessitat. Les taules estaran numerades, i els usuaris hauran de mantenir la distància de seguretat establerta per les autoritats sanitàries.

Disposicions addicionals

Primera. Adaptacions

La present resolució s’adaptarà a les disposicions normatives dictades per les autoritats competents que es produeixin en cada moment. En conseqüència, els membres del Consell de Direcció podran dictar les instruccions necessàries per implementar les mesures previstes en aquesta resolució.

Segona. Denominacions

Totes les denominacions d’òrgans de govern, representació, càrrecs, funcions i membres de la comunitat universitària, com qualssevol que en aquesta resolució apareguin en gènere masculí o femení, s’han d’entendre referides indistintament al gènere masculí o femení, segons el sexe del titular de qui es tracti.

Disposició derogatòria

Única. Derogació de normativa

En tot allò que contradigui les disposicions de la present resolució es deroga la normativa següent:

  1. Resolució del Rectorat 13459/2020, de 15 de març, referent a les mesures de gestió de la UIB relatives a l’estat d’alarma declarat (FOU 494, de 16 de març).
  2. Resolució 13524/2020, de 15 de maig, referent a l’adaptació de les mesures de gestió de la UIB relatives a l’estat d’alarma declarat adoptades per la Resolució del Rectorat 13459/2020 (FOU 498, de 22 de maig).

Disposició final

Única. Entrada en vigor

La present resolució i les mesures acordades tindran efectes des del dia 15 de juny de 2020 i mentre l’estat d’alarma ho requereixi o hi hagi mesures de prevenció, contenció i coordinació per fer front a la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 que ho facin necessari.

Ho faig publicar perquè se’n prengui coneixement i tingui els efectes que corresponguin.

Palma, 9 de juny de 2020
El Rector,
Llorenç Huguet