logo UIB Universitats - FOU

FULL OFICIAL

Núm. 496 - Any  XXXV - I. DISPOSICIONS GENERALS Divendres, 24 d'abril de 2020
Vicerectorat de Docència

13503. RESOLUCIÓ del Vicerectorat de Docència del dia 2 d'abril de 2020 per la qual es fa pública la instrucció sobre el protocol d'actuació en l’adaptació de la docència presencial a la docència no presencial.

Atès el contingut del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19, en ús de la previsió que estableix a l’article 6 (Gestió ordinària dels serveis) i com a conseqüència de les previsions del primer apartat de la Resolució del Rectorat 13459/2020, de 15 de març, referent a les mesures de gestió de la UIB relatives a l’estat d’alarma declarat,

Tenint en compte que l’article 24 de l’annex de l’Acord normatiu 12741/2018, de 10 de maig, pel qual es modifica l’Acord normatiu 10959/2014, de 18 de març, pel qual s’aprova el Reglament acadèmic de la Universitat, indica: «L’avaluació dels alumnes és responsabilitat de la Universitat i l’han d’exercir els professors responsables de cada assignatura, llevat del que disposen els articles 6.2, 38.4 i 41 d’aquest reglament i d’altres situacions excepcionals, per a les quals el Consell de Direcció cercarà una solució adient»,

A la vista que el protocol d’actuació de la Universitat de les Illes Balears sobre les mesures extraordinàries previstes per a l’adaptació a la suspensió temporal de l’activitat docent presencial, aprovat pel Consell de Direcció a la sessió extraordinària del dia 13 de març de 2020, determina que «En virtut d’aquesta situació excepcional, els criteris i sistemes d’avaluació publicats a les guies docents es podran modificar durant l’any acadèmic 2019-20 per ajustar-los a la situació actual, amb l’objectiu de no perjudicar els estudiants [...] Qualsevol modificació respecte al que indica la guia docent s’ha de comunicar als estudiants a través d’Aula digital amb suficient antelació»,

I considerant que la transformació de l’activitat docent presencial en activitat docent no presencial pot implicar la modificació de les metodologies d’ensenyament-aprenentatge, dels mecanismes d’avaluació publicats a les guies docents i dels terminis de lliurament d’activitats i de dates de realització de proves d’avaluació presencial en virtut d’aquesta situació d’excepcionalitat,

El vicerector de Docència de la Universitat de les Illes Balears, en el marc de les mesures de caràcter extraordinari que garanteixen l’aplicació del règim especial de funcionament de la UIB, dicta la instrucció següent sobre el protocol d’actuació en l’adaptació de la docència presencial a la docència no presencial, a l’efecte de garantir els drets d’igualtat i oportunitat de tots els estudiants en la seva avaluació:

Primer. Es podran modificar les condicions indicades a les guies docents publicades pel que fa referència a canvis tant en les metodologies d’ensenyament-aprenentatge com en els mecanismes d’avaluació de les competències de l’assignatura i en els terminis fixats per al lliurament de tasques del procés d’avaluació contínua, en coordinació amb els caps d'estudis de cada titulació o amb els directors de les titulacions de màster. Cada professor ho ha de notificar obligatòriament als caps d’estudis o als directors de les titulacions de màster, seguint el procediment indicat pel centre, i ha de tenir la seva aprovació abans de la publicació a Aula digital, tal com s’indica al punt tercer d’aquesta instrucció.

Aquestes modificacions fan referència a les activitats previstes durant el període de vigència de l’estat d’alarma i fins que no es pugui reiniciar l’activitat docent presencial.

Segon. Aquelles assignatures que no es poden adaptar totalment o parcialment a la docència no presencial, com per exemple pràctiques de laboratori, pràctiques clíniques i pràctiques externes, es podran reprogramar, si escau, en el moment en què es pugui reiniciar l’activitat docent presencial.

Tercer. Les modificacions esmentades als apartats anteriors s’han de publicar amb antelació suficient a l’Aula digital de cada assignatura.

Quart. Les modificacions realitzades d’acord amb el procediment indicat anteriorment quedaran reflectides com un acord de la comissió de garantia de qualitat de cada estudi de grau i de màster per a futurs processos d’avaluació i seguiment de la titulació.

Cinquè. Totes aquestes modificacions i adaptacions es faran de manera que no perjudiquin les condicions d’avaluació dels estudiants.

Ho faig publicar perquè se’n prengui coneixement i tingui els efectes que corresponguin.

Palma, 2 d’abril de 2020
El vicerector de Docència,
Juan Frau