logo UIB Universitats - FOU

FULL OFICIAL

Núm. 483 - Any  XXXIV - I. DISPOSICIONS GENERALS Divendres, 21 de juny de 2019
Consell de Direcció

13114. ACORD EXECUTIU del dia 28 de maig de 2019 pel qual es crea la Comissió de Transparència de la Universitat de les Illes Balears.

La Universitat de les Illes Balears, en el marc de la Llei 9/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, cerca promoure i reforçar la transparència en el seu quefer diari en l’activitat pública, vetllar pel compliment de les obligacions de publicitat, garantir i reconèixer l’accés a la informació pública i establir les obligacions pertinents de bon govern.

Per aquest motiu, el Consell de Direcció, a la sessió ordinària del dia d’avui, fent ús de la competència que li atribueix l’article 27.1.a) i h) dels Estatuts d’aquesta universitat, ha acordat de crear la Comissió de Transparència de la Universitat de les Illes Balears en els termes següents:  

Article 1. Creació

Es crea la Comissió de Transparència de la Universitat de les Illes Balears.

Article 2. Objectius

  1. La Comissió de Transparència té com a objectiu fonamental la supervisió del compliment de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
  2. També té com a objectiu l’elaboració d’un reglament sobre transparència, el qual, una vegada redactat, se sotmetrà a l’aprovació dels òrgans de govern pertinents de la Universitat.

Article 3. Funcions

Són funcions de la Comissió de Transparència:

  1. Assessorar en matèria de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
  2. b) Definir les directrius i actuacions generals.
  3. Desenvolupar les instruccions que siguin adients per al bon desenvolupament en matèria de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
  4. Promoure activitats de formació i sensibilització per a un millor coneixement de les matèries regulades a la Llei 19/2013, de 9 de desembre.
  5. Proposar al president l’adopció de recomanacions, directrius o guies de bones pràctiques en matèria de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

Article 4. Composició

  1. La composició de la Comissió de Transparència és la següent:
    1. La Secretària General.
    2. La Gerent.
    3. El cap de l’Assessoria Jurídica.
    4. La directora de l’Oficina Web.
  2. Presidirà aquesta comissió la Secretària General i, en substitució seva, la Gerent.
  3. Assistirà a les reunions de la Comissió, amb veu però sense vot, un membre de l’Assessoria Jurídica o de la Secretaria General de la Universitat, que actuarà com a secretari.

Disposicions addicionals

Primera. Desenvolupament

La Secretària General de la Universitat de les Illes Balears, en l’àmbit de les seves competències, podrà dictar les instruccions que siguin necessàries per al desenvolupament i compliment del present acord.

Segona. Denominacions

Totes les denominacions d’òrgans de govern, representació, càrrecs, funcions i membres de la comunitat universitària, com qualssevol que en aquest acord apareguin en gènere masculí o femení, s’han d’entendre referides indistintament al gènere masculí o femení, segons el sexe del titular de qui es tracti.

Disposició final

Única. Entrada en vigor

Aquesta disposició entrarà en vigor l’endemà de publicar-se al Full Oficial de la Universitat de les Illes Balears.

Ho faig publicar perquè se’n prengui coneixement i tingui els efectes que corresponguin.

Palma, 28 de maig de 2019
El Rector,
Llorenç Huguet