logo UIB Universitats - FOU

FULL OFICIAL

Núm. 403 - Any  XXIX - II.B. OPOSICIONS I CONCURSOS Dijous, 31 de juliol de 2014
Rectorat

11077. RESOLUCIÓ del Rectorat del dia 23 de juliol de 2014 per la qual es convoca concurs de mèrits i concurs específic per a la provisió de diversos llocs de treball de personal funcionari d'aquesta universitat.

Aquest Rectorat, fent ús de les competències que li atribueixen la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats, els Estatuts de la Universitat, aprovats pel Decret 15/2010, de 7 de maig (BOIB núm. 76, de 22 de maig), la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, articles 78 i 79, i la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, secció 1a del capítol II, ha resolt de convocar entre els funcionaris de carrera d’aquesta universitat la provisió, pel procediment de concurs de mèrits i concurs específic, dels llocs de treball que s’indiquen a l’annex I, d’acord amb les següents

Bases de la convocatòria

1. Requisits i condicions de participació

1.1. En aquest concurs hi poden participar tots els funcionaris de carrera de la Universitat de les Illes Balears sigui quina sigui la seva situació administrativa, sempre que pertanyin a cossos i escales dels grups de classificació professional establerts a l’article 76 de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic i sempre que hagin complert el temps mínim legalment establert de permanència en el lloc de treball amb destinació definitiva, a excepció del personal en suspensió ferma, que no hi pot participar mentre duri la suspensió.

1.2. Per al personal que hagi superat un procés de promoció interna a un subgrup superior i continuï al mateix lloc que ocupa, per l’aplicació del temps mínim legalment establert de permanència en el lloc de treball, s’entendrà que el procés de promoció interna no suposa un canvi de lloc de treball i, per tant, el termini comptarà des de la presa de possessió de la plaça.

1.3. El personal funcionari en situació d’excedència voluntària pot participar a la convocatòria sempre que hagi complert el temps mínim legalment establert a la normativa per sol·licitar el reingrés al servei actiu i així ho consigni expressament a la sol·licitud.

1.4. Els sol·licitants han de complir les condicions generals exigides i els requisits prevists a la convocatòria i a la relació de llocs de treball per a cada lloc sol·licitat, com també han de pertànyer a l’escala i especialitat que correspon a la plaça.

1.5. Poden participar també en la fase de resultes, sempre que compleixin els mateixos requisits exigits als funcionaris de la Universitat de les Illes Balears, els funcionaris de carrera amb destinació definitiva de les universitats del grup G9 (universitats de la Rioja, d’Extremadura, d’Oviedo, Pública de Navarra, de Saragossa i de Cantàbria) que varen signar el Conveni de mobilitat del personal d’administració i serveis (PAS) del Grup 9 d’universitats, publicat al FOU 293. Els funcionaris que vinguin d’aquestes universitats han d’acreditar que estan en possessió del certificat de català de nivell B2 o equivalent segons la normativa vigent. Els funcionaris que vulguin participar al concurs han de presentar la sol·licitud en el termini i en la forma establerts al punt 5 d’aquestes bases.

1.6. La data de referència per al compliment dels requisits exigits i per a la possessió i valoració dels mèrits que s’al·leguin és el dia que acabi el termini de presentació de sol·licituds.

2. Tipus de concurs

2.1. El concurs consisteix en la valoració dels mèrits i les capacitats dels candidats.

2.2. En funció de la forma de provisió establerta al catàleg per a cada lloc de treball, genèric o singularitzat, el concurs serà de mèrits o específic, respectivament.

2.3. A fi de facilitar la conciliació de la vida personal, familiar i laboral, s’ha de computar, a l’efecte de valorar el treball desenvolupat i els corresponents mèrits, el temps que els candidats hagin estat en les situacions d’excedència, reducció de jornada, permisos o altres beneficis relacionats amb la maternitat o paternitat i per raó de guarda legal o cura de familiars.

3. Concurs de mèrits

3.1. El concurs consistirà en la valoració únicament i exclusivament dels mèrits dels aspirants exigits en aquestes bases, d’acord amb el barem recollit a l’annex II d’aquesta convocatòria.

3.2. L'ordre de prioritat per a l'adjudicació de la plaça el determinarà la puntuació obtinguda. En cas d'igualtat en la puntuació total, es tindrà en compte la puntuació obtinguda en els mèrits, segons l’ordre de prioritat següent: activitats de formació i perfeccionament, antiguitat, grau personal, titulació i català. En cas de persistir la igualtat, l’ordre s’establirà per la data d’ingrés com a funcionari de carrera en el cos o escala des del qual es concursa i, si no, segons el número obtingut en el procés selectiu.

4. Concurs específic

La provisió d’aquests llocs de treball s’ha de regir per les fases següents:

4.1. Primera fase: concurs general (màxim 100 punts).

Es valorarà d’acord amb el barem que es preveu a l’annex II d’aquesta convocatòria. En aquesta fase es valoraran, si escau, tots els mèrits i titulacions que hagi presentat el candidat, siguin generals o específics.

4.2. Segona fase: concurs específic (màxim 80 punts).

Es valorarà d’acord amb el barem que es preveu a l’annex III d’aquesta convocatòria. Aquesta fase és constituïda per dues parts:

  1. Primera part, concurs de mèrits específics (màxim 65 punts): en aquesta part es valoraran els mèrits específics adequats a les característiques del lloc de treball, els quals determinen la idoneïtat dels aspirants d’acord amb el perfil establert a l’annex I.
  2. Segona part, proposta d’actuació (màxim 15 punts): l’aspirant ha de presentar un document consistent en una anàlisi de les tasques del lloc que sol·licita i dels requisits, condicions i mitjans necessaris per dur-les a terme segons el seu criteri, sempre d’acord amb la descripció del lloc feta a la convocatòria. La proposta d’actuació ha de constar com a màxim de tres folis.

La valoració d’aquest document s’efectuarà després de fer una entrevista personal, en la qual la comissió demanarà explicacions a l’aspirant que versaran sobre qualsevol dels punts del document, per tal d’acreditar-ne l’autoria material i acreditar els coneixements de l’aspirant en relació amb l’exercici del lloc de treball.

La valoració del document de proposta d’actuació s’ha d’efectuar mitjançant puntuació obtinguda amb la mitjana aritmètica de les atorgades per cada un dels membres de la comissió de valoració; s’ha de desestimar a aquests efectes la màxima i la mínima atorgada en cas que la diferència entre ambdues sigui superior a dos punts o, si escau, una de les que apareguin repetides com a tals. Les puntuacions atorgades, com també la valoració final, s’han de reflectir a l’acta que s’elevarà a aquest efecte.

La proposta de resolució ha de recaure sobre el candidat que hagi obtingut més puntuació, sumats els resultats finals d’ambdues fases.

4.3. Per a la provisió de places de concurs específic, l’ordre de prioritat d’adjudicació de la plaça el determinarà la puntuació obtinguda. En cas d’igualtat en la puntuació total, es tindrà en compte la puntuació més alta obtinguda a la segona fase de valoració de la part específica de la plaça. En cas d’igualtat en la puntuació, s’aplicaran els criteris establerts per al concurs de mèrits.

5. Presentació de sol·licituds i documentació

5.1. Les persones interessades han de fer una sol·licitud electrònica, adreçada al Senyor Rector Magnífic de la Universitat de les Illes Balears, a través de la seu electrònica de la UIB. S’habilitarà un termini de quinze dies naturals comptats a partir de l’endemà d’haver-se publicat aquesta convocatòria al FOU.

5.2. Les persones que estiguin en situació d’excedència o que siguin funcionaris del G9, han de fer les sol·licituds amb al model que figura com a annex IV d’aquesta convocatòria i les han de presentar al Registre General de la Universitat de les Illes Balears, en horari de 9 a 14 hores, o en la forma prevista a l’Acord executiu del dia 25 de novembre de 1997 sobre organització i funcionament del Registre de la Universitat de les Illes Balears, o a les oficines a les quals es refereix l’article 38 de la Llei 30/1992, de règim jurídic de les administracions públiques i el procediment administratiu comú.

5.3. A les sol·licituds s’hi han d’indicar els llocs de treball sol·licitats per ordre de preferència, o la voluntat de concursar directament a la fase de resultes (en aquest cas, no s’ha d’indicar cap lloc de treball). Els interessats poden sol·licitar un màxim de vint llocs de treball, excepte els funcionaris que estan en situació d’adscripció provisional.

5.4. El personal funcionari adscrit provisionalment a un lloc de treball té obligació de participar en el primer concurs de trasllat que es convoqui, amb les condicions següents:

  1. Quan l’adscripció provisional és a causa d’haver cessat en un lloc de treball de lliure designació o haver-ne estat remogut per manca de capacitat sobrevinguda o manca d’adequació al lloc de treball, la persona afectada ha de sol·licitar la totalitat dels llocs, situats al mateix municipi on estava situat el lloc en què ha cessat o d’on ha estat remogut, que corresponguin al seu cos o la seva escala o especialitat, que no tinguin un complement de destinació inferior en més de dos nivells al del seu grau personal i dels quals compleixi els requisits. Si la persona adscrita provisionalment no obté cap lloc de treball, hom li adjudicarà un lloc vacant del mateix municipi i corresponent al seu cos, escala o especialitat, no inferior en més de dos al seu grau personal, o de tres si no hi ha cap lloc dotat i vacant d’aquestes característiques.
  2. Quan l’adscripció provisional és conseqüència del reingrés al servei actiu, per haver estat remogut per compliment inadequat o rendiment insuficient o per altres causes, que no comportin inhibició, la persona afectada està obligada a participar en la convocatòria i a sol·licitar tots els llocs de treball que s’hi inclouen situats al mateix municipi de residència per als quals compleixi els requisits. Si la persona adscrita provisionalment no obté cap lloc de treball, hom li adjudicarà un lloc vacant del mateix municipi i corresponent al seu cos, escala o especialitat, no inferior en més de dos al seu grau personal, o de tres si no hi ha cap lloc dotat i vacant d’aquestes característiques.

5.5. En cap cas no es té l’obligació de sol·licitar els llocs de treball el sistema de provisió dels quals és el de lliure designació.

5.6. Si la persona adscrita provisionalment no participa en el concurs o no sol·licita totes les places a les quals està obligada d’acord amb els criteris establerts als punts anteriors, la Universitat li adjudicarà un lloc de treball vacant, sense més restriccions que l’interval de nivells establerts per a cada subgrup a la normativa de Funció Pública i els requisits de la plaça, sempre que siguin de la mateixa illa.

5.7. Els aspirants que sol·licitin un lloc de treball amb forma de provisió de concurs específic han de presentar, juntament amb la sol·licitud, la proposta d’actuació.

5.8. Els requisits del personal de la UIB es comprovaran d'ofici a través de les dades que figuren a l'expedient personal del Servei de Recursos Humans.

5.9. Els requisits i els mèrits corresponents al personal funcionari de la UIB s’han d’acreditar de la forma següent:

  1. La Universitat ha d’incorporar d’ofici a l’expedient del concurs un certificat de l’extracte dels mèrits que figuren a l’expedient administratiu personal de cada aspirant, amb referència al darrer dia del termini per a la presentació de sol·licituds.
  2. El personal que vulgui participar en la convocatòria ha de comprovar a través d’UIBdigital que les dades referents als requisits i mèrits que figuren al seu expedient administratiu (full de serveis) són correctes: si ho són, no s’ha d’aportar més documentació. En cas que es vulgui aportar documentació que no consti al full de serveis, s’ha de presentar al Registre General de la UIB l’annex V, juntament amb la documentació que es consideri adequada perquè sigui presa en consideració en el procediment de concurs, mitjançant fotocòpia acarada. El fet que al full de serveis hi constin cursos de formació i altres mèrits no pressuposa que s’hagin de valorar obligatòriament: la comissió de valoració decidirà si es valoren o no, segons els criteris establerts al barem.

5.10. Un cop acabat el termini de presentació de sol·licituds, els interessats han de fer el seguiment de totes les publicacions i resolucions a través de la seu electrònica.

5.11. Els funcionaris de la UIB i del G9 que vulguin participar directament en la fase de resultes, han d’aportar, dins el termini establert al punt 5.1 i en la forma escaients, justificació dels requisits i de tota la documentació que considerin adequada perquè sigui presa en consideració en el procediment de concurs.

5.12. El Servei de Recursos Humans facilitarà als funcionaris en excedència i als funcionaris del G9 que hagin presentat sol·licitud, un codi d’usuari i una contrasenya perquè puguin fer el seguiment de tota la convocatòria a través de la seu electrònica.

6. Llista d’admesos i exclosos

6.1. En el termini de deu dies naturals des de la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds, el Rector dictarà resolució i es farà pública per declarar aprovada la llista provisional d’admesos i exclosos. A la resolució s’indicarà la relació d’aspirants, on constaran el DNI i, si escau, la causa d’exclusió.

6.2. Els aspirants exclosos i/o no esmentats disposaran d’un termini de cinc dies naturals, comptats a partir de l’endemà de la publicació de la resolució, per poder reparar els defectes que hagin motivat l’exclusió, en cas que siguin reparables. Transcorreguts els cinc dies, es farà pública la llista definitiva.

7. Comissió de valoració

7.1. La comissió de valoració serà formada per set membres: un president, que designa el Rector de la UIB, dos vocals designats per la Gerència, dos vocals designats per la Junta de PAS, un vocal designat per sorteig, que es realitzarà segons els criteris establerts a l’annex VI d’aquestes bases, i una persona del Servei de Recursos Humans que actuarà com a secretari, amb veu però sense vot. S’ha de garantir la composició equilibrada quant al nombre d’homes i dones.

7.2. Als membres de la comissió de valoració hom els aplicarà el règim d’abstenció i recusació dels articles 28 i 29 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i el procediment administratiu comú.

7.3. Per actuar vàlidament, la comissió requerirà la presència de la meitat més un dels membres. És requisit imprescindible la presència del president i del secretari.

7.4. Correspon a la comissió de valoració d’interpretar i aplicar el barem (annexos II i III), així com de fer les propostes d’adjudicació dels llocs de treball objecte del concurs.

7.5. Les persones que són membres de les comissions han de ser funcionaris de carrera i han de pertànyer, excepte la persona que actuï com a secretari, a un subgrup de titulació igual o superior a la que s’exigeix per ingressar en els cossos o les escales als quals corresponen els llocs de treball que s’han d’avaluar a la seva comissió. Per a les places que poden ser ocupades per dos grups o subgrups diferents, s’entendrà que l’exigència de pertànyer al mateix grup o superior es refereix al grup més baix d’ocupació.

7.6. L’assistència a les sessions és obligatòria, i l’incompliment d’aquesta obligació sense causa justificada pot ser constitutiu d’una falta disciplinària.

7.7. A les comissions de valoració s’hi podran incorporar assessors especialistes. Aquests assessors s’han de limitar a prestar la seva col·laboració en les seves àrees específiques.

7.8. El sorteig dels vocals es farà després de la publicació de la llista provisional d’admesos. Tots els membres de les comissions els nomena el Rector. La seva composició es farà pública juntament amb la llista definitiva d’aspirants admesos a la convocatòria.

8. Concurs de resultes

8.1. Les places que sortiran a la fase de resultes seran aquelles que hagin quedat vacants després del concurs, sempre que la forma de provisió sigui de concurs de mèrits o concurs específic, a excepció de les places que tinguin assignats requisits al catàleg de llocs de treball i les que la Gerència consideri necessari desdotar.

8.2. Al mateix temps que es publica la llista definitiva d’adjudicacions del primer concurs, es publicarà la llista de places que s'ofereixen per a la fase de resultes. El procediment per resoldre aquesta fase de resultes serà el mateix que per al concurs.

8.3. En aquest concurs hi poden participar tots els funcionaris que hagin participat a la primera convocatòria i no hagin obtingut un lloc de treball o aquells funcionaris que a la primera convocatòria hagin manifestat la seva voluntat d’anar directament a la fase de resultes i que compleixin els requisits establerts a l’article 1 d’aquesta convocatòria.

8.4. S’obrirà un termini de set dies naturals per a la fase de resultes. Es poden presentar a aquesta fase els funcionaris del punt 8.3: tan sols han de fer una sol·licitud electrònica, adreçada al Senyor Rector Magnífic de la Universitat de les Illes Balears, a través de la seu electrònica de la UIB, amb indicació dels llocs de treball sol·licitats per ordre de preferència i en els mateixos termes del punt 5. Dins aquest termini no es pot presentar documentació, ja que s’haurà presentat en el termini indicat al punt 5.11 d’aquestes bases, i tan sols en cas que es demani una plaça singularitzada, s’haurà de presentar la proposta d’actuació.

9. Proposta d’adjudicació provisional i revisió dels mèrits

9.1. Una vegada aplicat el barem a les sol·licituds presentades al concurs i a la fase de resultes, la comissió de valoració publicarà el resultat de la puntuació total obtinguda pels concursants, amb l’adjudicació provisional de les places.

9.2. Quant a les places per a les quals només hi ha un candidat, l’Administració revisarà que es compleixin els requisits exigits a la plaça, i en cas que es compleixin, l’adjudicació serà directa, no s’entrarà a valorar els mèrits.

9.3. També s’han de fer públiques, per a coneixement general, les puntuacions de tots els participants referides a cada un dels llocs de treball sol·licitats, amb el desglossament dels punts dels diferents apartats del barem de mèrits.

9.4. Les persones interessades, en vista de l’esmentada adjudicació provisional, poden formular reclamacions dirigides al president de la comissió de valoració, en el termini de cinc dies naturals, comptadors a partir de l’endemà de la data d’exposició pública de l’adjudicació provisional.

9.5. Les comissions de valoració han de contestar els escrits de reclamacions presentats, i l’estimació o desestimació s’ha de fer de forma motivada. Així mateix, rectificaran d’ofici tots els errors que observin.

10. Resolució de la convocatòria

10.1. Un cop resoltes les possibles reclamacions, es publicarà la llista definitiva amb les adjudicacions del concurs i de la fase de resultes i es remetrà al Rector per a la resolució definitiva als efectes que corresponguin.

10.2. El concurs es resoldrà per resolució del Rector de la Universitat de les Illes Balears en un termini no superior a sis mesos, a comptar de l’endemà de l’acabament del termini de presentació de sol·licituds. A efectes de terminis, el mes d’agost és inhàbil. El Rector pot, excepcionalment, ampliar fins a dos mesos més el termini de resolució. A la resolució que exhaureixi el procediment hi figuraran les dades del funcionari i del lloc adjudicat.

11. Presa de possessió

11.1. El termini per prendre possessió de la nova destinació és de tres dies hàbils, si no implica canvi de residència, o d'un mes, si comporta canvi de residència o el reingrés al servei actiu.

11.2. L'esmentat termini començarà a comptar a partir de l’endemà del cessament. El termini per cessar és de tres dies hàbils a comptar de l’endemà de la publicació de les adjudicacions al FOU. Les places adjudicades a la fase de resultes estaran condicionades, si escau, als efectes d’aquests terminis, i a la presa de possessió dels funcionaris que hagin obtingut places a la fase anterior.

11.3. La publicació al FOU de la resolució del concurs, amb adjudicació del lloc, servirà de notificació a les persones interessades.

11.4. La Gerent de la Universitat, excepcionalment, pot diferir la incorporació al nou lloc de treball, per necessitats de servei, fins a un màxim de tres mesos.

11.5. L’adjudicació d’un lloc de treball mitjançant un sistema de provisió ordinari té caràcter definitiu i, per tant, implica la titularitat del lloc.

12. Irrenunciabilitat de les destinacions

12.1. Amb la finalització de la presentació de sol·licituds caduca el termini per renunciar al concurs o desistir de participar-hi. Acabat aquest termini, no es pot renunciar a les destinacions que s’adjudicaran.

12.2. Els destins adjudicats es consideraran de caràcter voluntari i no generaran dret a cap tipus d’indemnització.

13. Norma final

13.1. La interpretació de les presents bases i la resolució de les incidències que es plantegin pel fet d’aplicar-les corresponen a la comissió de valoració.

13.2. La present convocatòria i els actes que se’n derivin poden ser impugnats d’acord amb el que preveu la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i el procediment administratiu comú.

Palma, 23 de juliol de 2014
El Rector,
Llorenç Huguet