10607. RESOLUCIÓ del Rectorat del dia 17 de juny de 2013 per la qual es fixa la distribució de serveis i competències entre els membres del Consell de Direcció.
Amb les funcions que em confereixen els articles 36 i 38.1.a) dels Estatuts de la Universitat, d’acord amb el que els mateixos Estatuts preveuen als articles 26 i 27.1.a) i h), fix la distribució de serveis i competències entre els membres del Consell de Direcció de la forma següent:
1. Vicerectorat d’Investigació i Postgrau
1. Competències
Dirigir i coordinar les funcions referents a:
- La promoció, avaluació i difusió de la investigació.
- Els programes de foment de la recerca.
- La tramitació d’ajuts a la recerca.
- La tramitació de projectes de R+D+I en coordinació amb el Vicerectorat d’Innovació i Transferència.
- La gestió acadèmica dels estudis de màster i doctorat.
- La verificació, modificació i acreditació dels estudis de màster i doctorat.
- Els títols propis de postgrau i la formació contínua.
2. Serveis o unitats dependents
- Comissió d’Investigació
- Comissió de Bioètica
- Oficina de Suport a la Recerca
- Instituts universitaris de recerca
- Instituts de recerca propis
- Institut de Ciències de l’Educació
- Centre d’Estudis de Postgrau i les comissions que en depenen
- Escola de Doctorat
2. Vicerectorat d’Ordenació Acadèmica
1. Competències
Dirigir i coordinar les funcions referents a:
- L'organització de la docència.
- La verificació, modificació i acreditació dels estudis de grau.
- El règim acadèmic.
- Les relacions amb les facultats i escoles.
- Els títols propis de grau.
- Els centres adscrits.
2. Serveis o unitats dependents
- Comissió Acadèmica
- Secció de Gestió Acadèmica
3. Vicerectorat de Professorat
1. Competències
Dirigir i coordinar les funcions referents a:
- La gestió del personal docent.
- La gestió de la plantilla i les modificacions corresponents.
- La provisió de places i la contractació de professorat.
- Les relacions amb els departaments.
- Les relacions amb la Junta de Personal docent i investigador.
- La política de qualitat.
- La formació i innovació docent del PDI.
2. Serveis o unitats dependents
Servei d’Estadística i Qualitat Universitària
4. Vicerectorat d’Innovació i Transferència
1. Competències
Dirigir i coordinar les funcions referents a:
- La gestió de la política d’innovació i transferència del coneixement.
- La participació en la gestió de la Fundació Universitat-Empresa de les Illes Balears, sens perjudici de les competències sectorials d’altres vicerectorats.
- La relació amb el ParcBIT.
- La relació amb el món empresarial i econòmic.
- El foment de l’esperit emprenedor de creació de noves empreses.
- La tramitació de projectes de R+D+I en coordinació amb el Vicerectorat d’Investigació i Postgrau.
2. Serveis o unitats dependents
- Servei de Sistemes d’Informació Geogràfica i Teledetecció
- Serveis Cientificotècnics
- Laboratoris de recerca
- Càtedra Sol Melià d’Estudis Turístics
- Fundació Càtedra Iberoamericana a la UIB
- Càtedra Jean Monnet de Dret de la Unió Europea
- Càtedra Telefònica
- Càtedra Empresa Familiar Banca March
- Càtedra Joves Emprenedors
- Les altres càtedres no assignades a cap vicerector
5. Vicerectorat d’Alumnes, Titulats i Ocupabilitat
1. Competències
Dirigir i coordinar les funcions referents a:
- Les relacions amb els estudiants.
- L’accés a la Universitat.
- El Programa d’orientació i transició a la Universitat (POTU).
- Les relacions amb el Consell d’Estudiants i les associacions d’estudiants.
- Les relacions amb els graduats de la UIB.
- La participació en la gestió de la Fundació General de la UIB, sens perjudici de les competències sectorials d’altres vicerectorats.
- Les relacions amb el Departament d’Orientació i Inserció Professional (DOIP).
2. Serveis o unitats dependents
- Servei d’Alumnes
- Secretariat Tècnic d’Accés a la Universitat
- Delegacions d’alumnes
- Oficina Universitària de Suport a Persones amb Necessitats Especials
6. Vicerectorat d’Economia i Infraestructures
1. Competències
Dirigir i coordinar les funcions referents a:
- La supervisió de tots els serveis administratius de la UIB, especialment els relacionats directament amb l’àmbit econòmic.
- La planificació i organització economicoadministrativa.
- La preparació dels pressuposts, el seguiment i la liquidació.
- Els serveis generals.
- La coordinació amb la Gerència.
- La planificació de la formació del personal.
- El seguiment i la supervisió dels serveis contractats.
- Les relacions amb la Junta de Personal d’administració i serveis.
- Les relacions amb el Comitè d'Empresa.
- La construcció i el manteniment de les infraestructures.
- El manteniment del patrimoni.
2. Serveis o unitats dependents en coordinació amb Gerència
- Servei de Control i Comptabilitat
- Servei de Nòmines i Seguretat Social
- Servei de Patrimoni, Contractació, Infraestructura i Unitat Tècnica
- Servei de Pressupost i Tresoreria
- Servei de Recursos Humans
7. Vicerectorat de Cultura, Projecció Social i Seus Universitàries
1. Competències
Dirigir i coordinar les funcions referents a:
- La coordinació de les activitats acadèmiques i de gestió de les seus universitàries.
- Les relacions amb els centres universitaris municipals.
- La difusió i divulgació social del coneixement universitari.
- Les activitats culturals, els cursos d'estiu i els programes d'universitat oberta.
- Les publicacions universitàries.
- Les relacions amb la Pastoral Universitària.
- La Xarxa Vives, sens perjudici de les competències sectorials d'altres vicerectorats.
2. Serveis o unitats dependents
- Seus universitàries d’Eivissa i Formentera i de Menorca
- Servei d’Activitats Culturals
- Edicions UIB
- Servei Lingüístic
- Universitat d’Estiu d’Estudis de Gènere
- Universitat Oberta per a Majors
- Coral Universitat de les Illes Balears
- Centre de Documentació Contemporània
- Càtedra Alcover-Moll-Villangómez
- Càtedra Ramon Llull
- Càtedra Joan Ramis i Ramis de Recerca, Formació i Documentació Teatral
8. Vicerectorat de Campus, Cooperació i Universitat Saludable
1. Competències
Dirigir i coordinar les funcions referents a:
- La coordinació de la responsabilitat social corporativa.
- La gestió dels espais de la UIB.
- L'ordenació i planificació del campus universitari.
- La gestió ambiental i la sostenibilitat.
- Les relacions necessàries amb la gestió del transport públic.
- La participació en la gestió de la Fundació General de la UIB, sens perjudici de les competències sectorials d’altres vicerectorats.
- La gestió del Servei de Salut Laboral.
- La gestió de l’esport universitari.
- La integració del concepte de promoció de la salut en la cultura de la Universitat: a les seves polítiques, a l’estructura, als processos i als currículums.
- La creació d’un entorn universitari que fomenti en els estudiants, professors i personal d’administració i serveis una vida saludable.
- La implicació de la promoció de la salut en la responsabilitat social.
- La coordinació i la promoció de polítiques i estratègies que millorin el benestar de la comunitat universitària.
- La política de cooperació al desenvolupament i solidaritat.
- La sensibilització en matèria de cooperació de la comunitat universitària.
- L’impuls, el suport a la gestió i el seguiment dels projectes i convenis internacionals de cooperació interuniversitària.
2. Serveis o unitats dependents
- Oficina de Gestió Ambiental i Sostenibilitat
- Oficina per a la Igualtat d’Oportunitats entre Dones i Homes
- Càtedra d’Estudis de Violència de Gènere
- Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat
- Servei de Prevenció
9. Secretaria General
1. Competències
- Formar i custodiar els llibres d'actes dels òrgans col·legiats ordinaris de caràcter general de la Universitat.
- Expedir els documents i certificats de les actes i els acords dels òrgans col·legiats ordinaris de caràcter general de la Universitat i dels actes o fets que presenciï en la seva condició de Secretari General o que constin a la documentació oficial de la Universitat.
- Fer la funció de secretari dels òrgans col·legiats ordinaris de caràcter general de la Universitat.
- Encarregar-se de la recepció i custòdia de les actes de les proves d'avaluació realitzades.
- Custodiar l'arxiu general i el segell oficial de la Universitat.
- Elaborar la Memòria anual d'activitats de la Universitat.
- Dirigir i coordinar les funcions referents a: les publicacions oficials de la universitat (FOU), l'assessorament jurídic i la tramitació dels convenis.
- Gestionar la seu electrònica.
- Totes aquelles funcions que li atribueixin la legislació vigent, els Estatuts i els reglaments de la Universitat, així com les que li encomanin el Consell de Govern i el Rector.
2. Serveis o unitats dependents
- Registre General
- Arxiu General
- Servei d’Assessorament Jurídic
10. Gerència
1. Competències
Dirigir i coordinar les funcions referents a:
- Exercir de cap del personal d'administració i serveis de la Universitat, per delegació del Rector.
- Elaborar la proposta de la programació pluriennal i del pressupost, així com liquidar aquest al final de l'exercici.
- Administrar i conservar el patrimoni.
- Equipar els serveis generals de la Universitat.
- Encarregar-se de la gestió immediata dels ingressos i les despeses de la Universitat.
- Executar, per delegació del Rector, els acords del Consell de Govern en matèria econòmica i administrativa.
- Expedir els documents i certificats sobre la situació i la gestió econòmica de la Universitat demanats per les vies legals.
- Gestionar els serveis administratius i econòmics.
- Qualssevol altres funcions que li atribueixin la legislació vigent, els Estatuts de la Universitat i els reglaments que els desenvolupen o que li deleguin altres òrgans de govern de la Universitat.
2. Serveis o unitats dependents en coordinació amb el Vicerectorat d’Economia i Infraestructures
- Servei de Control i Comptabilitat
- Servei de Nòmines i Seguretat Social
- Servei de Patrimoni, Contractació, Infraestructura i Unitat Tècnica
- Servei de Pressupost i Tresoreria
- Servei de Recursos Humans
Ho faig publicar perquè se'n prengui coneixement i tingui els efectes que corresponguin.
Palma, 17 de juny de 2013
El Rector
Llorenç Huguet