logo UIB Universitats - FOU

FULL OFICIAL

Núm. 366 - Any  XXVII - I. DISPOSICIONS GENERALS Divendres, 15 de juny de 2012
Consell de Govern

10298. ACORD NORMATIU del dia 8 de juny de 2012 pel qual s'aprova la normativa del personal contractat que té finançament a càrrec del capítol 6 del pressupost de la Universitat de les Illes Balears.

El Consell de Govern, a la sessió ordinària del dia d’avui, fent ús de les competències que li atribueixen els articles 24.2.13 i 32 dels Estatuts d’aquesta universitat i a proposta del Consell de Direcció, ha aprovat la normativa del personal contractat que té finançament a càrrec del capítol 6 del pressupost de la Universitat de les Illes Balears, en els termes següents:

Article 1. Objecte i contractes exclosos

  1. El present acord té per objecte regular la incorporació a la Universitat de les Illes Balears de tot el personal contractat amb càrrec a projectes d’investigació, convenis, acords o figures similars que té finançament a càrrec de capítol 6 del pressupost d’aquesta universitat.
  2. Queden expressament exclosos d’aquest acord els contractes regulats per normativa pròpia o convocatòries específiques que estableixen les condicions laborals i econòmiques dels candidats seleccionats pels òrgans convocants.
  3. En els supòsits en què es requereixi la incorporació de personal d’administració i serveis a llocs de treball de l’estructura dels serveis o unitats administratives, la selecció es realitzarà de conformitat amb el procediment de l’Acord normatiu 8507/2008, de 25 de març, pel qual es regulen els criteris generals de gestió de borses de treball del PAS de la Universitat de les Illes Balears (FOU núm. 297, de 30 de maig). Totes les persones que en la data d’entrada en vigor d’aquest acord normatiu tinguin signat un contracte amb finançament a càrrec del capítol 6 del pressupost de la UIB per treballar als serveis o unitats esmentats quedaran integrades automàticament i excepcionalment a les respectives borses de treball, als exclusius efectes dels contractes prevists al present acord normatiu.

Article 2. Àmbit d’aplicació

Els investigadors i responsables han de fer les corresponents contractacions d’aquest personal de conformitat amb el procediment que estableix el present acord.

Article 3. Tramitació de les ofertes de contractació

  1. Tots els proponents, per iniciar els tràmits de la contractació, han de fer servir el model de proposta de contractació habilitat a l’efecte, disponible a la pàgina web <http://snss.uib.cat/cont/>.
  2. A la proposta, degudament emplenada i signada pel proponent, s’hi ha d’adjuntar, necessàriament, la documentació relativa al projecte d’investigació, conveni, acord o similar que palesi la possibilitat de poder emprendre contractació de personal i que hi ha partides econòmiques específicament habilitades a l’efecte. No és necessari aportar aquesta documentació si ja s’ha fet servir per a la contractació de personal i, en conseqüència, està a l’abast del Servei de Nòmines i Seguretat Social o de qualsevol altre servei de la UIB. Finalment, també cal adjuntar-hi els documents comptables corresponents a la reserva de crèdit realitzada.
  3. Si es tracta de contractacions amb càrrec a projectes d’investigació, la proposta i la documentació corresponent s’han d’adreçar al vicerectorat competent en matèria d’investigació, que, després de fer-ne la validació, ho adreçarà al Servei de Nòmines i Seguretat Social. Totes les contractacions de supòsits diferents d’investigació, s’han d’adreçar al Servei de Nòmines i Seguretat Social.

Article 4. Revisió de propostes

Correspon al Servei de Nòmines i Seguretat Social de revisar la documentació presentada i la informació que contingui, així com d’obrir l’expedient administratiu corresponent.

Article 5. Publicitat de les ofertes de treball

Un cop oberts els expedients de contractació pertinents i per tal d’atendre el requisit de publicitat, el dilluns i el dimarts de cada setmana, si escau, es publicaran a la pàgina web de la Universitat (http://snss.uib.cat/cont/) les ofertes de treball preparades pel Servei de Nòmines i Seguretat Social. La publicació d’ofertes ha d’incloure, com a mínim, la categoria, la durada, la dedicació, l’horari, el lloc de prestació de serveis, l’objecte de la contractació i el salari a percebre.

Queden exceptuades d’aquest tràmit les ofertes de treball que incorporin directament personal de la borsa d’interins de la Universitat de les Illes Balears, de conformitat amb la seva normativa específica.

Article 6. Sol·licituds dels candidats

  1. Les sol·licituds estaran a disposició dels interessats a la pàgina web de la UIB (http://snss.uib.cat/cont/) i s’han de presentar, per raons de procediment, al Registre General de la Universitat (Son Lledó, o el lloc de la Universitat en el qual estigui operatiu durant els períodes no lectius) o mitjançant correu electrònic al Servei de Nòmines i Seguretat Social (servei.nomines@uib.cat).
  2. A les sol·licituds s’hi ha d’adjuntar un curriculum vitae dels interessats, i opcionalment es pot fer servir el model que hi ha a la mateixa pàgina web. Si escau, la comissió de selecció podrà sol·licitar l’acreditació documental, total o parcial, del curriculum vitae.
  3. El termini general per presentar les sol·licituds és de tres dies naturals, concretament el dimecres, el dijous i el divendres de la mateixa setmana de la publicació de l’oferta. Si el responsable de la contractació ho considera i manifesta, a la publicació de l’oferta es pot establir un termini més gran per a la presentació de sol·licituds.

Article 7. Selecció dels candidats

  1. La selecció dels candidats anirà a càrrec d’una comissió de selecció la composició de la qual s’establirà, si escau, en cada convocatòria. Com a mínim, serà integrada –si es tracta de contractes amb càrrec a projectes d’investigació– pel vicerector competent en matèria d'investigació (o persona que delegui), que la presidirà, i pel responsable que ha sol·licitat la contractació (o persona que delegui). Per a la resta de contractes, la comissió la formaran, com a mínim, el Gerent (o persona que delegui), que la presidirà, i el responsable que ha sol·licitat la contractació (o persona que delegui). En ambdós casos, el cap del Servei de Nòmines i Seguretat Social (o persona del Servei que delegui) actuarà com a secretari, amb veu però sense vot. Els membres integrants de la comissió de selecció estaran sotmesos als motius de recusació i/o abstenció prevists a la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i el procediment administratiu comú.
  2. El termini general perquè les comissions de selecció es reuneixin, per tal d’analitzar les sol·licituds corresponents i determinar els candidats a contractar, serà els dilluns i dimarts lectius de cada setmana.
  3. És possible deixar deserta la selecció si la comissió estima que cap dels candidats no reuneix els requisits necessaris per ocupar la plaça oferta.
  4. Igualment, la comissió de selecció pot determinar la incorporació de fins a un màxim de dos suplents que compleixin igualment tots els requisits, que passaran a ocupar el lloc de treball per rigorós ordre de prelació, en cas que el candidat seleccionat inicialment deixi d’ocupar el lloc per qualsevol motiu. Arribat el cas, la incorporació dels suplents serà automàtica, seguint l’ordre de prelació establert i sense necessitat d’haver de fer un nou procés de selecció. La durada de la contractació, en aquests casos, serà la que falti per assolir la inicialment prevista.
  5. De la selecció realitzada se’n redactarà un document acreditatiu o acta, que tindrà la funció de resolució i que serà firmat pels membres de la comissió de selecció i pel secretari. A l’esmentat document, hi constarà la relació d’aspirants avaluats i seleccionats, si escau.

Article 8. Resultat del procés de selecció

  1. El resultat dels processos de selecció es publicarà a la pàgina web de la Universitat (http://snss.uib.cat/cont/) els dimecres de cada setmana. Únicament es publicarà, si escau, la identificació de la persona seleccionada (DNI, passaport, NIE o similar). També es publicarà, si escau, la identificació dels possibles suplents en l’ordre de prelació establert per la comissió de selecció.
  2. En cas de declarar-se desertes les places, s’especificarà expressament aquesta circumstància.

Article 9. Contacte i presentació de documentació

  1. El Servei de Nòmines i Seguretat Social contactarà, a partir del mateix dimecres de la publicació del resultat de la selecció, amb la persona seleccionada.
  2. El termini perquè els interessats aportin i formalitzin al Servei de Nòmines i Seguretat Social tota la documentació requerida per fer la contractació acabarà a les 13 hores del divendres de la mateixa setmana en què es publiqui el resultat de la selecció, sempre que la incorporació de la persona interessada hagi de tenir lloc dins la setmana següent.
    Únicament no han de presentar la documentació en el termini esmentat els interessats que tinguin una data d’incorporació específicament ajornada en el temps. En aquest supòsit, el termini per presentar la documentació acabarà a les 13 hores del divendres de la setmana anterior a la data efectiva d’incorporació.

Article 10. Signatura del contracte

  1. En disposar de la documentació necessària, el Servei de Nòmines i Seguretat Social procedirà a fer totes les gestions oportunes.
  2. Cal tenir especial esment amb els candidats que subscriguin un contracte de treball amb prestació de serveis fora de la Universitat de les Illes Balears. En aquest supòsit, els interessats han de passar, obligatòriament i abans de marxar, pel Servei de Nòmines i Seguretat Social a firmar llur contracte o pròrroga.
    Excepcionalment i sempre que estigui justificat, es pot trametre la documentació al lloc on es trobi l’interessat.

Article 11. Durada i dedicació del contracte

  1. Els contractes de treball subscrits dins l’àmbit d’aplicació d’aquest acord són sempre temporals.
  2. La dedicació dels contractats pot ser:
    1. A temps complet, per una dedicació equivalent a la jornada màxima realitzada pel personal de la Universitat de les Illes Balears.
    2. A temps parcial, per una dedicació inferior a l’assenyalada anteriorment.

Article 12. Normativa aplicable

Els contractes de treball que se subscriguin s’han d’ajustar a la normativa laboral vigent, als requisits específics establerts als projectes d’investigació, convenis o acords o a les circumstàncies sobre les quals es fonamentin.

Article 13. Crèdit pressupostari

Els contractes de treball que se subscriguin dins l’àmbit d’aplicació d’aquest acord resten supeditats sempre a l’existència de crèdit pressupostari. En conseqüència, la inexistència o manca (inicial o sobrevinguda) de crèdit pressupostari pot ser causa justificada d’extinció del contracte i cessament de prestació de serveis dels interessats.

Article 14. Comunicació de l’acabament del contracte

  1. El Servei de Nòmines i Seguretat Social comunicarà, amb suficient antelació i tant als contractats com als responsables, l’acabament del contracte o de la pròrroga. D’aquesta comunicació escrita se n’ha de retornar còpia firmada per incorporar a l’expedient, a l’efecte de tenir acreditat el tràmit.
  2. La comunicació d’acabament inclourà un primer pronunciament per indicar si el contractat acabarà definitivament o si el contracte serà prorrogat.
    1. Si el responsable assenyala que el contracte ha d’acabar definitivament, el Servei de Nòmines i Seguretat Social procedirà a fer els tràmits corresponents.
    2. En cas que el responsable manifesti la seva intenció de prorrogar el contracte, aquest pronunciament no implicarà la realització automàtica dels tràmits de renovació, que s’hauran de fer mitjançant el model de proposta, al qual s’han d’adjuntar els documents comptables, amb la reserva de crèdit corresponent.
    3. Si arribada la data d’acabament del contracte el Servei de Nòmines i Seguretat Social no té cap pronunciament del responsable de la contractació, quedarà habilitat per tramitar l’extinció del contracte a la data del venciment i, en conseqüència, deixarà sense efectes la relació laboral. Aquest fet implicarà l’acabament de les obligacions respectives de prestar serveis i de cotitzar i de retribuir la persona interessada.

Article 15. Pròrroga del contracte

  1. Les possibles pròrrogues dels contractes les han de sol·licitar els responsables de la contractació mitjançant el model de proposta habilitat a l’efecte (http://snss.uib.cat/cont/), al qual han d’adjuntar els documents comptables amb la reserva de crèdit corresponent.
  2. Aquesta documentació s’ha d’adreçar, per a la seva validació, al vicerectorat competent en matèria d'investigació si es tracta de pròrrogues amb càrrec a projectes d’investigació, o directament al Servei de Nòmines i Seguretat Social en la resta dels supòsits.
  3. El termini màxim per presentar la sol·licitud de pròrroga és de quinze dies naturals abans de la data d’acabament del contracte.

Article 16. Extinció del contracte

  1. En cas d’extinció del contracte de treball i sempre que en el procés de selecció s’hagi fet constar, el candidat suplent següent establert per ordre de prelació ocuparà el lloc sense necessitat d’haver de començar novament tot el procediment ni haver de donar nova publicitat al lloc de treball ofert. La seva incorporació serà en les mateixes condicions i pel temps que resti de contracte.
  2. Si a la finalització del contracte, per expiració del temps convingut, s’ha de fer efectiva la indemnització legalment prevista, aquesta ha d’anar a càrrec del projecte, conveni, acord o similar. A l’efecte, s’han de fer les reserves de crèdit corresponents a l’inici dels contractes i per la durada que tinguin, i possibles pròrrogues.
    No és procedent percebre aquesta indemnització si la persona interessada continua prestant serveis a la Universitat de les Illes Balears.

DISPOSICIONS ADDICIONALS

Primera. Antelació suficient

Atès que el procediment d’oferta i selecció de candidats presenta una durada general mínima de dues setmanes, cal que els responsables de la contractació iniciïn els tràmits amb l’antelació suficient perquè els candidats seleccionats comencin la relació amb la Universitat en la data que considerin oportuna.

Segona. Retribucions

  1. El Consell de Direcció aprovarà i publicarà, si escau, anualment, amb especificació de les categories corresponents, així com dels intervals mínims i màxims, els salaris íntegres mensuals, amb la part proporcional de les pagues extraordinàries incloses, a percebre pel personal contractat en l’àmbit d’aplicació d’aquest acord amb dedicació a temps complet.
  2. En cas de contractes amb dedicació a temps parcial, els imports establerts en cada cas s’han de calcular proporcionalment conforme a la fórmula següent:
    Import íntegre amb dedicació a temps complet × nre. d’hores setmanals a realitzar
    Hores setmanals a temps complet

Tercera. Denominacions

Totes les denominacions d’òrgans de govern, representació, càrrecs, funcions i membres de la comunitat universitària, com qualssevol que en aquest acord apareguin en gènere masculí, s’han d’entendre referides indistintament al gènere masculí o femení, segons el sexe del titular de qui es tracti.

Quarta. Desenvolupament

Es faculta el Consell de Direcció per dictar les normes i els criteris que estimi oportuns per a l’aplicació del present acord.

Cinquena. Règim supletori

Per a tot el que no estigui previst en la present normativa seran aplicables les previsions de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i el procediment administratiu comú (LRJAP i PAC).

DISPOSICIÓ FINAL

Única. Entrada en vigor

Aquest acord normatiu entrarà en vigor l’endemà de publicar-se al Full Oficial de la Universitat de les Illes Balears.

Palma, 8 de juny de 2012
La Rectora,
Montserrat Casas