14529. ACORD NORMATIU del dia 15 de juny de 2022 pel qual es regula l’elaboració del Pla estratègic de la Universitat de les Illes Balears per al període 2023-2027.
Un pla estratègic universitari consisteix a conèixer l’estat actual de la institució, concebre la Universitat del futur i definir els mitjans reals per aconseguir-la. La planificació és a l’essència mateixa del mètode científic i, com a universitat, la UIB ha de ser un exemple de bon govern.
Al llarg del temps, la UIB ha definit diversos plans estratègics sectorials i un de general per al període 2002-2006. No obstant això, actualment tots estan caducats.
Així mateix, cal dir que els Estatuts de la Universitat, a l’article 24, donen potestat al Consell de Govern per establir les línies estratègiques i programàtiques de la Universitat.
És per això que, fent ús de les competències que li atribueix l’article 24.1 dels Estatuts d’aquesta universitat, el Consell de Govern, a la sessió del dia d’avui i a proposta del Consell de Direcció, ha aprovat la següent normativa d’elaboració del Pla estratègic de la Universitat de les Illes Balears per al període 2023-2027.
Article 1. Objecte i àmbit d’aplicació
L’objecte d’aquesta normativa és regular l’elaboració del Pla estratègic de la Universitat per al període 2023-2027.
Article 2. Principis generals del Pla
L’elaboració del Pla estratègic ha de ser participativa, i els objectius del Pla han de ser realistes. El Pla estratègic ha d’estar alineat amb les necessitats de la societat i tenir present l’estratègia balear, nacional i europea.
Article 3. Comissió d’elaboració i seguiment del Pla
Es crea una comissió per a l’elaboració i el seguiment del Pla estratègic, que serà elegida pel Consell de Govern a proposta del Consell de Direcció. Tindrà la composició següent:
- El Rector, que la presidirà.
- Quatre vicerectors.
- La Gerenta.
- El director general amb competències universitàries o la persona que delegui.
- Un representant del Consell Social.
- Un representant dels centres de grau.
- Un representant dels centres de postgrau.
- Dos representants dels directors de departament.
- Un representant dels instituts universitaris de recerca.
- Un representant dels estudiants.
- Un representant del PAS.
- Un representant del PDI.
- La Secretària General, que actuarà com a secretària de la comissió amb el suport tècnic corresponent.
Article 4. Funcions de la comissió d’elaboració i seguiment del Pla
Les funcions de la comissió d’elaboració i seguiment del Pla són:
- Redactar la proposta de missió, visió i valors de la Universitat.
- Fer una anàlisi de la situació actual.
- Elaborar una proposta d’objectius, indicadors d’èxit i accions.
- Fer el seguiment de la implantació del Pla.
- Fer el seguiment dels objectius del Pla estratègic en la fase d’execució.
Article 5. Organització del Pla estratègic
- El Pla estratègic ha d’incloure:
- La missió actual de la Universitat.
- La seva visió futura.
- Els valors rectors amb els quals s’identifica la institució.
- Una anàlisi de la situació actual.
- Una relació d’objectius realistes, mesurables amb indicadors i assolibles en el temps previst que, tots plegats, encaminin la institució cap a la seva visió.
- Una sèrie d’indicadors d’èxit relacionats amb els objectius.
- g) Una proposta d’accions per poder assolir els objectius.
- El Pla s’organitzarà per eixos, que es classifiquen en tres categories:
- Eixos clau, que corresponen a les activitats pròpies de la Universitat. Seran tres:
- La docència, que fa referència a totes les activitats relacionades amb els processos d’ensenyament i aprenentatge en els estudis oficials i propis.
- La investigació, que fa referència a totes les activitats relacionades amb la recerca.
- La transferència i la cultura, que fa referència a la manera com reverteixen a la societat els nous coneixements.
- Eix de suport, que serà l’eix de gestió i inclourà totes les activitats de suport als processos clau.
- Eixos transversals, que tracten de temes de caire transversal a la institució i que tenen importància rellevant. Seran quatre:
- Compromís social.
- Projecció.
- Innovació i digitalització.
- Bon govern.
- Eixos clau, que corresponen a les activitats pròpies de la Universitat. Seran tres:
Article 6. Equips de treball
- La comissió d’elaboració i seguiment del Pla comptarà amb l’ajuda de quatre equips de treball: un per a cada eix clau i un quart per a l’eix de gestió.
- El Consell de Direcció proposarà la composició dels equips de manera que hi siguin representats tots els col·lectius directament afectats per cada eix.
- El nombre de membres de cada equip de treball no pot excedir la vintena.
- La comissió d’elaboració i seguiment del Pla donarà les pautes generals als equips de treball perquè aquests puguin elaborar la proposta d’objectius, indicadors i accions.
Disposició addicional
Única. Denominacions
Totes les denominacions d’òrgans de govern, representació, càrrecs, funcions i membres de la comunitat universitària, com qualssevol que en aquesta normativa apareguin en gènere masculí, s’han d’entendre referides indistintament al gènere masculí o femení, segons el sexe del titular de qui es tracti.
Disposició final
Única. Entrada en vigor
Aquesta normativa entrarà en vigor l’endemà de publicar-se al Full Oficial de la Universitat de les Illes Balears.
Ho faig publicar perquè se’n prengui coneixement i tingui els efectes que corresponguin.
Palma, en la data de la signatura electrònica
El Rector,
Jaume Carot